Boldogrépa

Répázz boldogan

Hommage á Sacher (Mákos-répás adventi sütemény)

2015. december 07. 22:37 - a_nyúlontúl

Szeretem a Sacher tortát. Szeretem, mert igazi történelmi darab és azért meg főleg, mert gyorsan elkészíthető és ha nem sütjük túl, akkor elronthatatlan. Az igazi Sacher ugyanis szaftos és karakteres és természetesen megunhatatlan. Kikísérleteztem a gluténmentes verzióját és működik úgy is, úgyhogy a "mindennapi be(t)evős" listán a helye. Most dió helyett mákkal készítettem és bátor voltam, mert még sárgarépát is tettem bele, szóval akárhogy is erőltetem, ez végül is nem Sacher, hanem valami más. De ez is szaftos és karakteres, igazi adventi csodasüti. A tetejét azért a miheztartás végett meglocsoltam egy kis sárgabarack lekvárral és még csokimázt is pakoltam rá. Persze csak azért, hogy hű maradjak a Monarchiához :)

Így készül egy szilikonos szívecske formára való adag (szerintem kb. 1/3-dal kisebb ez, mint a 26-os torta forma):

  • 10 dkg őrölt mák
  • 5 dkg barna rizsliszt
  • 2 dkg pattogtatott amaránt
  • 10 dkg reszelt sárgarépa (kis lyukún)
  • 3 dkg dia wellness negyedannyi-ugyanannyi (3 vagy 4-szeres szorzóval helyette nyírfacukor/eritrit)
  • 5 dkg kókuszzsír
  • csapott mk szódabikarbóna
  • csipet só
  • 2-3 tk rumaroma

A fenti hozzávalókat szépen egy tálban elkeverjük, a kókuszzsírral az egészet addig morzsolgatjuk, amíg meg nem gyónjuk az összes heti bűnünket és amíg a kókuszzsír a kezünk melegétől fel nem olvad. Majd egyben felverünk gépi habverővel

  • 3 nagyobb vagy 4 db kisebb tojást

és óvatosan, szilikonos lapáttal, alulról felfelé a szárazanyagos cumóhoz keverjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy laza, szaftos-e a tészta, de persze nyers ne maradjon. Miután a formából kifordítottuk fejjel lefelé egy rácsra tesszük és közben sebtiben elkészítjük a lekvárt. No nem kell a "szedd magadig" elzarándokolni, elég, ha egy cukormentes/diabetikus

  • sárgabarack lekvárt
  • 2 ek frissen facsart narancslével

felfőzünk és még a meleg tortára csurgatjuk szépen, serényen. Hagyjuk, hogy a torta melegtől kitágult pórusai magába igyák a forró sárgabarack öntetet és elkészítjük a csokimázt.

  • 4 dkg étcsokoládé
  • 1 tk kókuszzsír
  • 2-3 ek mandulatej
  • csipet só
  • 1 ek agavé szirup

Vízgőz fölött a mandulatej kivételével az egészet felolvasztjuk és kézi habverővel egyneműsítjük, majd a mandulatejjel lazítjuk és még 1 percig keverjük. Langyosra hagyjuk hűlni és végül a tortára csurgatjuk. Habkártyával tökéletesítjük és a rácson hagyjuk kihűlni. Tortabúra alatt a hűtőben egy éjszakát pihenhet, jót tesz neki. Akárcsak nekünk.

torta1.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogrepa.blog.hu/api/trackback/id/tr348147352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása