Boldogrépa

Répázz boldogan

Banános mangókrém roppanós étcsokoládé és mandula lapokkal

2016. január 21. 13:10 - a_nyúlontúl

Egzotikus pohárkrém értékes és magas rosttartalommal

"Nagyon jól tud esni, amikor a legmélyebb pillanatod egyikében az élet egy egyszerű megoldást kínál: vedd sorra, amid van és örülj annak." (Dorogi N., 32 éves életmentő gondolata, amikor megszületett az első gyermeke és kiderült, hogy le kell szedetnie a műkörmeit, ha nem szeretné, hogy pelenkázáskor alámenjen a babakaka.)

Hasonlóan éreztem magam, amikor kiderült, hogy a vendégeink 12 perc múlva érkeznek, nekem viszont nincs semmi extra desszert ötletem. Végül megoldottam. És extra lett.

  • 30 dkg mélyhűtött mango
  • 2 db kisebb banán
  • 5 dkg vaj
  • 1 ek méz/agavé vagy rizs szirup/nyírfacukor stb.
  • 1 mokkáskanál őrölt gyömbér/
  • 1 ek utífűmaghéj (bővebben erről itt)
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 1 tk tejszín/zabtejszín
  • 1 mokkáskanálnyi balzsamecet krém

Egy lábasban a vajat hevítettem, majd a mangókockákat rádobtam és nagy tűzön átforgattam, annyi folyadékkal, ami épp ellepi, ezután lefedtem, és fedő alatt puhára pároltam. A banánokat karikára vágtam, és a puhára párolt mangókhoz dobtam, nagy tűzön összeforgattam, gyömbérrel fűszereztem, majd az egészet botmixerrel simára turmixoltam. Az utifűmaghéjat hozzákevertem, és miután langyosra hűlt, hűtőbe tettem. Vízgőz fölött csokoládét olvasztottam, a tejszínt hozzákevertem, majd még forrón szilikonos sütőpapíron habkártya segítségével vékonyan elterítettem/kentem. Balzsamecetkrémet csorgattam rá, és, hogy a keserűségét tompítsam, meg is sóztam, és a mélyhűtőbe tettem. Amikorra a vendégeink megették a főételt, és kicsit emésztettek is, éppen lehűlt a krém, amit poharakba szedtem, az étcsokoládéból darabokat törtem, és beletűztem, végül pirított mandulával tálaltam. Nagyon izgalmas lett, az íze és a textúrája is imádni való. Kanalazzátok örömmel!

img_9330.JPG

 Gyere a Facebook oldalamra és szeresd ott is a főztömet.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogrepa.blog.hu/api/trackback/id/tr888288990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása