Boldogrépa

Répázz boldogan

Nyáridéző Toszkán nass

2015. szeptember 11. 13:32 - a_nyúlontúl

Aszaltparadicsomos-sokmagvas parmezános kréker

Na, akkor kezdem a jó hírrel. Rengetegen panaszkodtok, hogy az egészséges ételekhez a hozzávalókat több helyről kell beszereznetek. Ez tényleg sokat el tud venni a lelkesedésből, ám ez a mai recept úgy készült, hogy a hozzávalókat egyetlen ismert bevásárlóhelyről szereztem be. De, hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, nem írom le a nevét a boltnak most ide, hanem elrejtem a betűket, amiket a bejegyzésben majd jól megtaláltok. Nem sorrendbe teszem, hanem összevissza, de így is ovis feladat lesz.

Ezt a receptet a feLháborodásom ihlette, amikor a minap az egyik bio nagykerben Igyekeztem az alapdolgaimat összehalászni. Találtam ugyanis egy sokmagvas krékert a paleo osztályon és nagyon rákívántam. Amikor az árát megláttam hamar Lelankadt az örömöm. Amíg átértem A boltból B boltba, már tudtam is, hogy ezt bizony otthon elkészítem, gyorsan, olcsón, egészségesen, finoman. Ezeket vettem meg hozzá:

  • 5 dkg aszalt paradicsom
  • 10 dkg kesudió
  • 3 dkg parmezán (reszelt is jó)
  • 1 kisebb fokhagyma
  • 4 közepes méretű bazsalikom levél
  • 4 dkg pirított héjas, sós mandula
  • 1 tojás
  • 0,5 dl olíva olaj

A felsorolt első 6 hozzávalót aprítóba teszem és durvára őrlöm. Majd hozzáütöm a tojást és az olíva olajat is. Szilikonos papírlapok között egy gáztepsibe kinyújtom a tésztát kb. 3-4 mm-esre.

A tetejére ez kerül:

  • 5 dkg kesudió
  • 2 dkg parmezán (reszelt is jó)
  • 3 dkg napraforgó

Ezeket durvára őrlöm, tényleg, csak épphogy és megszórom a kinyújtott tésztát vele. Egy nyújtófával aztán belesimítom és előmelegített sütőben 170 fokon 10-12 perc alatt (nekem most bekrepált a légkeverés, ezért alsó felső sütéssel nyomtam) megsütöm. Pizzavágóval/késsel/derelyeszaggatóval/sniccerrel/séfkéssel/kisbaltával/Hatorihansoval felszelem és hagyom kihűlni. Napszaktól függően ízesítetlen zöldteával, fehér borral, pohár sörrel kitűnő sós nass, kréker (ezt a szót nagyon szerettem volna használni és juppié most összejött). Kívánok jó ropogtatást, magporszívózást a szőnyegből!

kreker.jpg

Ez a fiú pont az én krékeremről énekel ilyen szívből jövően.

 

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogrepa.blog.hu/api/trackback/id/tr67777986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása