Boldogrépa

Répázz boldogan

Almás vöröslencsével töltött mentapesztós pisztráng

2015. október 06. 09:25 - a_nyúlontúl

a fúziós konyha szépségei vol. 1.

Szeretem a halat. A tengerit és a hazait is, halászlének, salátának, fish 'n chips-nek, pástétomnak, mindenhogy. Gyorsan elkészül, alakbarát, és nem kell hozzá nagy varázslat, hogy finom legyen (már ha minőségi a hal). Olyan nagyon szerencsés vagyok, hogy a pisztrángot 3 helyről is beszerezhetem. Például nyaranként Tapolcán a pisztrángos bácsitól (ó igen naívan azt gondoltam ez egyszem cuki bácsi, de mint kiderült egy pisztráng"keltető" lánc egyik tagja http://tapolcaipisztrang.hu/- persze a cukiságából ez azért nem vesz el túl sokat). Aztán amikor éppen a csodálatos Dunakanyarban járunk, akkor Visegrádon is http://www.visegradipisztrang.hu/ beszerezhetem a szép szivárványos barátainkat. A 3. hely, az nem annyira autentikus és nem is túl romantikus, de közel van és szinte mindig akad náluk pisztráng, általában 2 db összesen fél kg-os egyedkék 700-900 között vásárolhatóak a Lidl-ben. Egyébként a piacokon és a Tescoban is fellelhető a pisztráng. Úgyhogy könnyen beszerezhető, nem túl drága, kicsi rutinnal ügyesen szálkázható halat hoztam mára, nem szokványos elkészítéssel. Miután min. kéthetente, de sokszor hetente eszünk pisztrángot, ezért igyekszem minél változatosabban prezentálni magamnak és lányaimnak (a férj semmi vízben élőt nem eszik, max. algát) ezt a fehér húsú szépséget. És mivel hiszek a kultúrák találkozásának újító és szépítő erejében, ezért az ételkészítésnél is liberális vagyok, azaz simán előadom keleti kaftánban azt, amit a józan ész magyaros ill. mediterrán köntösbe bújtatna. Ezeket használtam fel az improvizálásomhoz (2 db cca 25 dkg-os pisztránghoz adom meg a mennyiségeket):

A töltelék

  • 4 ek vöröslencse
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 ek olíva olaj
  • 1 tk őrölt koriander
  • 1 közepes alma nagy lyukún lereszelve
  • 1,5 tk balzsamecet

Az első 4 hozzávalót összekeverem és 5 percet állni hagyom, közben az almát megpucolom és lereszelem. A vöröslencsés részt megfuttatom egy lábasban, a reszelt almát hozzákeverem, a balzsamecetet is hozzáadom, megsózom és 1 dl vizet hozzáadva haraphatóra párolom (értsd, a lencse ne essen szét), majd félreteszem hűlni.

A mentapesztós pác:

  • 1 maréknyi natúr mandula
  • 1 maréknyi menta és citromfű vegyesen
  • 5-6 ek olíva olaj
  • 1 citrom leve
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk garam masala

 Az egészet botmixerrel pépesítem (nem gond, ha egy-két mandula ráismerhető méretben megmarad), majd a halakat kívül és belül alaposan átdörzsölöm vele. Kicsit állhat is így az egész a hűtőben. Majd a pisztrángok pocakját megtömöm a töltelékkel és egy hőálló edénybe állítom a halakat, a töltelék miatt gyönyörűen megállnak a "lábukon". Végül a maradék mentapesztóval kívülről is alaposan átkenem és előmelegített sütőben 35-40 perc alatt alsó-felső sütéssel 175 fokon megsütöm, néha a lecsurgó páccal megkenem és a végén 5 perces grillfokozattal a tetejét megpirítom. Én szegfűszeges, almás basmati rizst készítettem mellé és mondhatom, erőteljes  és íz- harmónia és orgia kerített hatalmába.

pisztraang.jpg

A tálalásnál az egyik kupolám a basmati rizs köret, a másik a töltelék egy része, ugyanis, a tálaláskor kihullott egy kevéske a pisztráng pocakjából és gondoltam kreatívan kiformázom azt is :)

É ha már kultúrák találkozása, akkor ez is éppenséggel szépen beúszhat a képbe:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogrepa.blog.hu/api/trackback/id/tr957893880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása