Boldogrépa

Répázz boldogan

Thai curry-s karfiol krémleves sült karfiolrózsákkal

2016. január 14. 12:13 - a_nyúlontúl

Már egy hete nem tudtam rólad semmit. Pedig megígérted, hogy barátok maradunk és a nehéz pillanatokban mellettem állsz. A legnagyobb átverés egy szerelmi kapcsolat után ez a barátság dolog. Lényegében a másik haldoklásának végignézését jelenti miközben azzal áltatjuk magunkat - ezzel simogatva a lelkiismeretünket -, hogy nem hagyjuk cserben azt, aki igazából már rég csak púp a hátunkon. A szájsebészeti beavatkozásra viszont tudtam, hogy elkísérsz. Én még ennyire nem vártam szikés bulit a fogorvosnál, mint most. A fehér áttetsző nadrágomat vettem fel és azt a felsőt, amiben még az egyetemen csábítottalak el. Hosszú hetek után még a hajamat is megmostam. Utolsó simítások a tükör előtt. És akkor észrevettem, hogy erős sminkre lesz szükség, ha el akarom tüntetni a kialvatlanság, liter alkoholok, végeláthatatlan cigarettázások és átsírt éjszakák nyomait az arcomon. A szemem alatti karikákkal, a beesett arcommal, a kiszáradt, cserepes ajkakkal még megbirkóztam. A tekintetemmel viszont nem tudtam mit kezdeni. A tompán csillogó sötétbarna szembogarak mélyén egy magzatpózban vacogó kislány próbálta elfeledni, hogy nem kell senkinek.

Az anyaságban az egyik legfelemelőbb érzés, hogy a gyerekeidnek mindig kellesz (tisztában vagyok, hogy kamaszkorban szívesen rúgnak le magukról :) ). Néha olyankor is, amikor nem akarod. Ilyenkor jusson eszedbe, milyen volt a kút mélyén.

4 főre

  • 1,5 kg karfiol (fél kg-ból készül a levesbetét)
  • 2 db újhagyma fehér része (zöldjéből dísz a levesbe)
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 ek kókuszzsír/vaj
  • 1 fél mokkáskanál szecsuáni bors teatojásban
  • 2 ek curry fűszerkeverék
  • só, bors
  • víz - 2 ujjnyival a karfiolok felett
  • 3 dl kókusztejszín
  • 2 ek agavé szirup/méz
  • Fél citrom leve
  • 1-2 csilli karikára vágva
  • 1 tk tava fry masala (vagy garam masala - vagy római kömény és őrölt koriander, csipet gyömbér keverék)

A karfiolt rózsáira szedjük, 1 kg-nyit a karikára vágott újhagymával és fokhagymával megfuttatunk zsiradékon, majd megszórjuk a curryvel, borssal és megsózzuk. Felöntjük annyi folyadékkal, ami 2 ujjnyival ellepi,a teatojást a szecsuáni borssal belelógatjuk és lassú tűzön puhára főzzük a karfiolokat, a kókusztejszínnel dúsítjuk, a mézzel édesítjük, majd sózzuk. Az egészet botmixerrel pürésítjük (teatojást nem), végül a tűzről levéve citrommal savanyítjuk.

A levesbetét: A karikára vágott karfiolrózsákat kevés zsiradékon mindkét oldalán megpirítjuk az újhagyma zöldjének rétegeivel és pár karika csilivel együtt, majd egy tányérra kiszedjük, megsózzuk és masalával fűszerezzük. Ha felvágósan akarjuk előadni a mutatványt, akkor a karfiolokat körbetekerjük az újhagyma zöldjével és egy kis fanyársra húzzuk, csilivel megszórjuk. A levest díszíthetjük pirított citromkarikával, balzsamecet krémmel, tabasco szósszal, stb.

img_9236.JPG

Gyere a Facebook oldalamra és szeresd ott is a főztömet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogrepa.blog.hu/api/trackback/id/tr238271086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása