Boldogrépa

Répázz boldogan

Házi vaníliapuding házi piskótakockákkal (glutén és laktózmentes, diétás)

2015. november 23. 16:02 - a_nyúlontúl

A vaníliás danette puding előtt is volt élet, igen, jól emlékszem, amikor nagymamám vaníliapudingot főzött nekem. Se Aranka, se Dr.Oetker nem sorakozott a konyhánkban, csak tojássárgája, liszt, cukor és tej. Ebből készült a jóféle házi, olykor kicsit csomós vaníliapuding. Ez ment aztán az aranygaluskára, vagy kentük az albert kekszek közé kakaóval színezve (apám favoritja) és toltuk a mélyhűtőbe, hogy aztán srégen vágva, szép csíkos kekszeket kapjunk. Most egy tej és gluténmentes verzióval igyekeztem az emlékeket felidézni, hozzá házi gluténmentes piskótát készítettem, amit a karobporral bolondítottam, így az egész diós ízvilágú lett. Mit mondjak, elég ügyes voltam!

4 főre ezeket vadászd le a boltok polcairól:

A piskóta:

  • 4 tojás (hűtőhidegen, gépi habverővel egyben felverve - ne aggódj, simán menni fog)
  • 10 dkg mandulaliszt
  • 3 dkg cukor (én most ezt: Dia-Wellness Negyedannyi Cukorhelyettesítő - nem hazudnak, tényleg elég kraftos, szóval elég belőle ennyi, ha eritrittel akkor triplája szerintem)
  • 2 dkg karobpor (Naturganik - át is lehet szitálni, de engem nem zavar )
  • csipet só, és nagy csipet szódabikarbóna

Az összes száraz hozzávalót egy edényben alaposan összekeverjük és a felvert tojásokhoz forgatjuk egy fakanállal, vagy szilikonos keverőlapáttal. Alulról felfele kavarjuk és nem kell túl precízen, de azért egységes legyen a tésztánk. Egy sütőpapírral kibélelt tepsiben előmelegített sütőben 165 fokon 20-25 perc alatt (nem nyitogatva a sütő ajtaját) készresütjük (tűpróba), konyharuhával letakarjuk, és amikor langyos, akkor a formából kifordítjuk és lehúzzuk a papírt. Csinos 1,5 cm X 1,5 cm-es kockákra vágjuk.

A puding:

  • 3 tojás sárgája
  • 2 dkg Dia-Wellness Negyedannyi Cukorhelyettesítő (ha eritrittel akkor triplája szerintem)
  • 1 rendes ek barnarizsliszt
  • 3 dl forró gabonaital (én most zabtejjel, de mandulával még jobb lehet)
  • Fél bourbon vanília kikapart belseje
  • 1 nagy csipet fahéj

Egy fém edényben a tojássárgájához adom a cukrot és kézi habverővel fehéredésig keverem, majd a barnarizs liszttel is csomómentesre keverem. Lábasban vizet forralok és a fém edényt ráhelyezem, vigyázva, hogy ne érjen az edény alja a vízbe. Folyamatosan kevergetem és a forró gabonaitalt fokozatosan adagolom hozzá. Keverem, keverem és közben dudorászva figyelem, ahogy először habos lesz és ezzel párhuzamosan a térfogata is megnő, majd amikor már majonéz sűrűségű, leveszem a fém edényt a lábasról. A vaníliát és a fahéjt ekkor hozzákeverem és kicsit hagyom hűlni. Egy üvegedénybe a piskótakockákat és a vanília pudingot rétegezve egymásra halmozom, majd étcsokoládé (glutén és laktózmentes, no meg cukormentes) forgáccsal díszítem. 1 óra a hűtőben és lehet is kanalazni.

Turbózási lehetőségek: rumba áztatott mazsolát lehet még a pohárba dobálni, reszelt narancs héjával karácsonyivá tehetjük, vagy kókusztejszínhabbal díszíthetjük, esetleg csokoládé öntettel nyakon önthetjük. Jé, így saccper máris somlói lett belőle :)

Gyere a Facebook oldalamra és szeresd ott is a főztömet. <3

puding.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogrepa.blog.hu/api/trackback/id/tr568102654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása